Whistleblowing

Dacă sunteți client al BNP Paribas și doriți să raportați orice nemulțumire sau reclamație, vă rugăm să vă adresați contactului dumneavoastra de afaceri obișnuit sau persoanei responsabile de reclamațiile clienților.

Cadrul privind avertizarea în interes public ( Whistleblowing)

Grupul BNP Paribas se angajeaza sa respecte cu strictete legile si reglementarile si sa aplice regulile stabilite in Codul de Conduita al Grupului.

Sistemul de avertizare de integritate (whistleblowing), accesibil de pe această pagină, vă permite să raportați informații despre o contraventie sau infracțiune, o amenințare sau un prejudiciu la adresa interesului public, o încălcare sau o încercare de a ascunde o încălcare a legislației aplicabile și obligatorii (legi, reglementări etc.) sau o încălcare a Codului de conduită al Grupului.

Rapoartele de avertizare sunt gestionate de ofițerul de conformitate în mod confidențial și în conformitate cu reglementările în vigoare.
Avertizorilor li se acordă protecție împotriva riscului de represalii prevăzută de legislația locală aplicabilă.
Orice utilizare abuzivă a sistemului de avertizare poate expune persoana care efectuează raportarea unor sancțiuni disciplinare sau urmăriri penale. Cu toate acestea, utilizarea cu bună-credință a acestui dispozitiv nu va expune autorul său la nicio sancțiune, chiar dacă faptele se dovedesc ulterior a fi inexacte sau nu dau naștere niciunei urmăriri.

Prin transmiterea unui raport, declarați că ați citit și ați înțeles informațiile referitoare la dispozitivul de avertizare al BNP Paribas Leasing Solutions și la protecția datelor cu caracter personal (Data Protection Notice_Romania (bnpparibas.ro)

 

ÎNTREBĂRI FRECVENTE

Iată cele mai frecvente întrebări:

Când să raportați?
Când aveți motive să credeți că a fost comisă o încălcare a unei legi sau a Codului de conduită BNP Paribas sau în cazul unei amenințări sau daune aduse interesului public.

Cine poate face un raport?
Colaboratorii (angajați ai Grupului sau personal extern) și terții externi pot trimite un raport pentru informații obținute în contextul activităților profesionale.
Terț înseamnă:

  • foști angajați ai Grupului și candidați pentru angajare;
  • acționarii și membrii Consiliului de Administrație;
  • co-contractanții (de exemplu, furnizorii) și subcontractanții acestora, precum și membrii organelor administrative, de conducere sau de supraveghere ale acestora, precum și angajații acestora.

Cum se face un raport?
În cazul unei terțe părți externe, vă rugăm să utilizați formularul disponibil pe această pagină. În cazul unui colaborator (angajat al grupului sau personal extern), utilizați formularul din secțiunea dedicată a intranetului companiei.

Raportul poate fi anonim?
Da, raportarea poate fi anonimă. Cu toate acestea, este recomandabil să furnizați informații care să permită persoanei care face recomandarea să poată lua legătura.

Avertizorul va fi informat cu privire la acțiunile subsecvente raportării?
O confirmare de primire a raportului dvs. va fi trimisă la primirea raportului dvs. și vi se pot adresa câteva întrebări pentru a vă desfășura investigația în mod corespunzător. De asemenea, vor fi furnizate informații cu privire la stadiul tratării raportului și la rezultatul investigației.

Va fi garantată confidențialitatea?
Da, persoanele de contact sunt instruite să trateze în mod confidențial raportările privind denunțarea și să ia măsurile adecvate în acest sens.

CUM SĂ DEPUNEȚI UN RAPORT

  1. Descărcați formularul de raport;
  2. Completați toate câmpurile formularului – ATENȚIE: raportul nu poate fi luat în considerare dacă nu sunt completate câmpurile obligatorii indicate cu (*);
  3. Trimiteți raportul și formularul completat
    – La adresa de email:ROMANIA.LS.WHISTLEBLOWING@bnpparibas.com sau
    – La următoarea adresă poștală:
    Departamentul de Conformitate
    BNP PARIBAS Leasing Solutions Romania
    Sos Pipera, nr. 46D-46E-48, Oregon Park, Cladire C, Et. 5
    Sector 2
    020309
    Bucuresti