Învățământul agricol mai atractiv pentru tineri: Peste 750 de elevi din 15 licee au beneficiat de lecții de Agricultură 4.0, agricultură durabilă și vizite de studiu la ferme agricole

News

Granturile ”Mândru să fiu Fermier'” au fost oferite de World Vision România și BNP Paribas Leasing Solutions în cadrul celui de-al doilea an de parteneriat

Peste 750 de liceeni și 30 de profesori din 15 licee din România au beneficiat, în acest an, de granturile “Mândru să fiu Fermier”, oferite de World Vision România și BNP Paribas Leasing Solutions. Obiectivul principal al proiectului este să inoveze învățământul agricol, pentru a-l face mai atractiv pentru tineri.
Granturile oferite celor 15 licee sunt în valoare de 35000 €, iar rezultatele sunt următoarele :
  • Peste 750 de liceeni au beneficiat de lecții despre Agricultura 4.0 și agricultura durabilă.
  • Peste 30 de profesori au primit planuri de lecții interactive.
  • 300 de liceeni au participat în 26 de vizite de studiu la 22 ferme agricole care folosesc tehnologii moderne (mașini agricole care fac tratamente de precizie, pivoți autonomi care asigură irigare automată, stații meteo coordonate prin sateliți, tractoare de ultimă generație, etc.).
  • Toate cele 15 licee partenere au achiziționat echipamente pentru lecții și demonstrații practice.
În plus, peste 50 de elevi și profesori din 15 licee agricole din 11 județe au participat la workshop-ul Agricultura 4.0, la Iași, pentru a se întâlni cu experți din domeniul agricol care pentru a afla despre noile tehnologii folosite în livada cu stupi, ferma de vaci 4.0 și  tehnologiile Agricultura 4.0.  Workshopul s-a încheiat  cu o vizită de studiu la Universitatea de Ştiinţele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” Iaşi unde au fost vizitate centrul de cercetare, sera și laboratoarele de mecanizare și industrie alimentară.
„Am participat la o vizită de studiu la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj și la ferma Cojocna. Am fost profund impresionat de laboratoarele de cercetare ale universității, de avansul tehnologic remarcat în practica agricolă, dar și de animalele de la fermă. Am descoperit cum se identifică animalele bolnave utilizând tehnologii de ultimă generație, cum se tratează acestea. Am observat procesul mecanizat de mulgere a vacilor, modul în care se păstrează laptele și producția de lapte a unei vaci.”, a declarat Nicu T., elev în clasa a IX-a la un liceu agricol din Bistrița.

„Nu mă consider profesor, ci un mentor pentru studenti, un fel de coleg mai mare care încearcă să-i inspire. Intr-o lume tot mai sufocată de tehnologie, industrie și poluare, în care natura este constrânsă să se adapteze, acolo unde poate, este important ca prin educație, prin participare și mobilizare civică, tinerii de azi să conștientizeze importanța protejării naturii, folosirea de  tehnologii de vârf – senzori, roboți, sateliți și drone – pentru a genera și procesa un volum uriaș de date accesibile prin dispozitive mobile și diverse platforme.”, a menționat unul dintre profesorii universitari de la USAMV Cluj Napoca.